Április a fenntarthatóság jegyében
Április a fenntarthatóság jegyében
A fenntarthatósági hónapot szemétszedéssel kezdtük. Iskolánk csatlakozott a NAGY
TAVASZI TAKARÍTÁS mozgalomhoz Megtisztítottuk intézményünk környékét a
hulladéktól. Az ilyen akciók nem csak a hulladék eltávolítását célozzák meg, hanem a
környezeti nevelést is elősegítik. A tanulók megértik, hogy a környezetszennyezés elleni
küzdelem mindenki felelőssége.
2024. április 24-28-ig fenntarthatósági témahetet tartottunk a környezetvédelem jegyében,
amelynek célja, hogy felhívja a diákok figyelmét a környezetvédelemre, az egészséges
életmódra. Az esemény során különféle programokat szerveztünk, melyeknek az a céljuk,
hogy az iskolások megértsék a környezetvédelem fontosságát, és motiváljuk őket arra, hogy
tevékenyen részt vegyenek a fenntarthatósági kezdeményezésekben.
Minden gyerek rendhagyó tanórákon és tanórán kívüli foglalkozásokon ismerkedhetett az
évfolyamon éppen aktuális témával.
1. évfolyam: Méhek világa
2. évfolyam: A Kolon-tó növény- és állatvilága
3. évfolyam: Erdei iskola Magyarkúton (május 30.- június 2-ig kerül megszervezésre)
4. évfolyam: Föld-víz-levegő védelme
5. évfolyam: Kiskertünk –magaságyás betelepítése az iskolaudvaron
6. évfolyam: Izsák múltja és jelene
7. évfolyam: A Kolon-tó élővilága
8. évfolyam: Föld-víz-levegő védelme
Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek a hagyományos tanórai foglalkozástól eltérő módon
ismerjék meg a környezetükben élő növényeket és állatokat. Értsék, óvják, tiszteljék a
természet szépségeit.
Mindezen ismeretekhez fokozatosan, életkori sajátosságaiknak, befogadókészségüknek
megfelelően, tervszerűen, tudatosan felépítve jussanak. A természet megismerése saját
élményen alapuló, gyakorlati, aktív tanulásban, személyes tapasztalások alapján történjen.
A témahét keretén belül külső helyszíneken is ismerkedtünk a témával.
Az idén is kiemelt figyelmet kapott a Kolon-tó környezete és védelme.
A 2. és 7. évfolyam a Kolon-tóhoz látogatott, ahol a Kiskunsági Nemzeti Park munkatársának,
Morvai Edinának az előadását hallgathatták meg, tanulmányozhatták a víz élővilágát.
A 4.. és 8. évfolyam kerékpárral meglátogatta a helyi szennyvíztisztító üzemet. Laki Zoltán és
munkatársai mindenre kiterjedő tájékoztatást nyújtottak a gyerekeknek.
Az 1. évfolyam mélyebben megismerte a méhek szerepét a természetben és az emberi életben.
Megtanulták, hogyan járulnak hozzá a növények beporzásához, és hogyan segítik a
mezőgazdaságot és a biodiverzitást. A mézes kenyér kóstoló lehetősége pedig kiváló alkalom
volt arra, hogy az édesítésre ne csak a cukrot tekintsék, hanem megismerjék a méz egészségre
gyakorolt pozitív hatásait is. Ebben a témában Tóthné Halász Teréz bővítette a tanulók
ismereteit és saját méhészetükben előállíott mézkóstolóval kedveskedett.
A 3. évfolyam erdei iskolára készült ezen a héten. Június elején Magyarkútra utazik a teljes
évfolyam, ahol a természet közelségében tanulnak a fenntarthatóságról, a biológiai
sokféleségről és az ökológiai egyensúlyról. Ez lehetővé teszi számukra, hogy közvetlen
tapasztalatokat szerezzenek és kapcsolatba kerüljenek a természettel.
Az 5. évfolyam egy kiskertbe látogatott, ahol részt vettek különböző fenntartható
mezőgazdasági tevékenységekben, lehetőséget teremtve számukra arra, hogy elsajátítsák a
fenntartható mezőgazdálkodás alapjait és megismerjék a helyi élelmiszer-termelés
lehetőségeit.
A 6. évfolyam helytörténeti kutatást végzett, melynek során betekintettek saját környezetük
történetébe és kulturális örökségébe.
Célunk az volt, hogy felhívjuk a tanulóink figyelmét a környezetvédelemre, környezettudatos
viselkedésre.