Április a fenntarthatóság jegyében

Április a fenntarthatóság jegyében

A fenntarthatósági hónapot szemétszedéssel kezdtük. Iskolánk csatlakozott a NAGY
TAVASZI TAKARÍTÁS mozgalomhoz Megtisztítottuk intézményünk környékét a
hulladéktól. Az ilyen akciók nem csak a hulladék eltávolítását célozzák meg, hanem a
környezeti nevelést is elősegítik. A tanulók megértik, hogy a környezetszennyezés elleni
küzdelem mindenki felelőssége.
2024. április 24-28-ig fenntarthatósági témahetet tartottunk a környezetvédelem jegyében,
amelynek célja, hogy felhívja a diákok figyelmét a környezetvédelemre, az egészséges
életmódra. Az esemény során különféle programokat szerveztünk, melyeknek az a céljuk,
hogy az iskolások megértsék a környezetvédelem fontosságát, és motiváljuk őket arra, hogy
tevékenyen részt vegyenek a fenntarthatósági kezdeményezésekben.
Minden gyerek rendhagyó tanórákon és tanórán kívüli foglalkozásokon ismerkedhetett az
évfolyamon éppen aktuális témával.

1. évfolyam: Méhek világa
2. évfolyam: A Kolon-tó növény- és állatvilága
3. évfolyam: Erdei iskola Magyarkúton (május 30.- június 2-ig kerül megszervezésre)
4. évfolyam: Föld-víz-levegő védelme
5. évfolyam: Kiskertünk –magaságyás betelepítése az iskolaudvaron
6. évfolyam: Izsák múltja és jelene
7. évfolyam: A Kolon-tó élővilága
8. évfolyam: Föld-víz-levegő védelme

Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek a hagyományos tanórai foglalkozástól eltérő módon
ismerjék meg a környezetükben élő növényeket és állatokat. Értsék, óvják, tiszteljék a
természet szépségeit.
Mindezen ismeretekhez fokozatosan, életkori sajátosságaiknak, befogadókészségüknek
megfelelően, tervszerűen, tudatosan felépítve jussanak. A természet megismerése saját
élményen alapuló, gyakorlati, aktív tanulásban, személyes tapasztalások alapján történjen.
A témahét keretén belül külső helyszíneken is ismerkedtünk a témával.
Az idén is kiemelt figyelmet kapott a Kolon-tó környezete és védelme.
A 2. és 7. évfolyam a Kolon-tóhoz látogatott, ahol a Kiskunsági Nemzeti Park munkatársának,

Morvai Edinának az előadását hallgathatták meg, tanulmányozhatták a víz élővilágát.
A 4.. és 8. évfolyam kerékpárral meglátogatta a helyi szennyvíztisztító üzemet. Laki Zoltán és
munkatársai mindenre kiterjedő tájékoztatást nyújtottak a gyerekeknek.
Az 1. évfolyam mélyebben megismerte a méhek szerepét a természetben és az emberi életben.
Megtanulták, hogyan járulnak hozzá a növények beporzásához, és hogyan segítik a
mezőgazdaságot és a biodiverzitást. A mézes kenyér kóstoló lehetősége pedig kiváló alkalom
volt arra, hogy az édesítésre ne csak a cukrot tekintsék, hanem megismerjék a méz egészségre
gyakorolt pozitív hatásait is. Ebben a témában Tóthné Halász Teréz bővítette a tanulók
ismereteit és saját méhészetükben előállíott mézkóstolóval kedveskedett.
A 3. évfolyam erdei iskolára készült ezen a héten. Június elején Magyarkútra utazik a teljes
évfolyam, ahol a természet közelségében tanulnak a fenntarthatóságról, a biológiai
sokféleségről és az ökológiai egyensúlyról. Ez lehetővé teszi számukra, hogy közvetlen
tapasztalatokat szerezzenek és kapcsolatba kerüljenek a természettel.
Az 5. évfolyam egy kiskertbe látogatott, ahol részt vettek különböző fenntartható
mezőgazdasági tevékenységekben, lehetőséget teremtve számukra arra, hogy elsajátítsák a
fenntartható mezőgazdálkodás alapjait és megismerjék a helyi élelmiszer-termelés
lehetőségeit.
A 6. évfolyam helytörténeti kutatást végzett, melynek során betekintettek saját környezetük
történetébe és kulturális örökségébe.
Célunk az volt, hogy felhívjuk a tanulóink figyelmét a környezetvédelemre, környezettudatos
viselkedésre.

FOTÓK

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support