A munkacsoport beszámolója

Munkaközösségünk tevékenységét iskolánk környezeti nevelési programja határozza meg elsősorban. A környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei nemcsak a tanításban érvényesülnek, hanem az iskolai élet egész területén, a hétköznapokban is. A tanítási órákhoz kötődő tartalmak az iskola helyi tanterve szerint valósulnak meg.

2021/22-es tanév első félévében a környezetvédő csoport a munkatervnek megfelelően, a félévre tervezett programokat megvalósította.

Folyamatos volt a kapcsolattartás az DÖK-kel, más munkaközösségekkel, valamint diákjaink ötleteit is beépítettük a programjainkba.

A külső kapcsolatok mélyebb ápolása szüneteltetésre került a jelenlegi járványhelyzet miatt.
A fotók készítéséhez felelőst választottunk, valamint az iskola honlapjának üzemeltetőjével is együttműködtünk. Híreink, programjaink megjelentek az iskola honlapján, az osztályok facebook és messenger csoportjaiban is, így a szülők is tájékozódhattak programjainkról.

  • A tanév elején szelektív hulladékgyűjtés bevezetésére is sor került. Szeptember hónapban minden terembe a szelektív hulladékok gyűjtésére kukákat helyeztünk el, illetve folyosónként 1-1 komposztos kuka került kihelyezésre, melyek beszerzését a Tankerületi Központ finanszírozta. Ezeken kívül tantermenként külön gyűjtőedénybe gyűjtjük azokat a hulladékokat, melyeket az udvaron elhelyezett komposztálóba ürítünk.
  • Szeptember 20-án a takarítás világnapja alkalmából teremtisztasági versenyt szerveztünk. Az értékelő zsűri munkájában részt vettek iskolánk takarító munkatársai is. Minden tiszta terem jutalom matricát kapott a terem ajtajára.
  • Immár második alkalommal került megszervezésre iskolánkban az Európai Autómentes Nap, melynek alkalmából, az iskola tanulóinak és dolgozóinak többsége gyalogosan vagy kerékpárral érkezett aznap. Érkezéskor elismerő pecsétet kaptak.
  • Az állatok világnapja alkalmából a DÖK szervezésében megszervezett kisállatbemutató során igyekeztünk felhívni a gyermekek figyelmét a felelős állattartás fontosságára. A témát az alsó és felső tagozaton egyaránt feldolgozták olvasmányokkal, fogalmazásokkal, énekekkel, keresztrejtvényekkel, szövegértési feladatokkal a tanórákon.
  • Októberben a kézmosás világnapja alkalmából figyelemfelhívó plakátok lettek kihelyezve az aulában, valamint az osztályok oktató tananyaggal ismerkedhettek meg, a járványügyi helyzetre való tekintettel kiemelt figyelmet fordítottunk az alapos kézmosás elsajátíttatására és gyakoroltatására.
  • Novemberben a 2. és 3. évfolyam tanulói közös faültetésen vettek részt, a Tegyünk Izsákért Egyesülettel karöltve.
  • A munkatervben foglaltaknak megfelelően előkészítésre kerültek az udvaron termőfölddel megtöltve azok a magas ágyások, amelyekbe az 5. évfolyam tanulói majd az időjárás kedvezőbbre válásával megkezdik a munkálatokat.
  • A hideg beálltával az iskola udvarán a madarak etetéséről madáretetők kihelyezésével gondoskodtunk. Erre a kezdeményezésre tanulók figyelmét is felhívtuk, akik otthonaikban is elkezdték a madarak etetését.
  • A fenntarthatóság jegyében ajándékokat készítettünk karácsony előtt, főként természetes és újrahasznosított alapanyagokból. A nagy érdeklődésre való tekintettel a későbbiekben is meg szeretnénk szervezni ezt a programot, hagyományteremtő célzattal.
  • Az ünnepre való készülődést színesítettük közös mézeskalács készítéssel. Osztályonként karácsonyváró, játék- és teadélutánok megtartására is sor került.
  • Az idén is kiemelt figyelmet kapott a Kolon-tó és környezete, védelme. Január 22-én tantestületi túrát szerveztünk a Kolon-tóhoz.

A munkaközösség által szervezett programokat az osztályfőnökök, szaktanárok, napközis kollégák segítségével valósítottuk meg. A félév tapasztalata, hogy a programjainkon a tanulók szívesen vesznek részt, jól érzik magukat a foglalkozásokon. Egyre több az a tanuló, akinek fontos a környezet szépségének kialakítása, a meglévő értékek védelme.

Hosszútávú célunk a tanulók környezetvédelmi szemléletének formálása, érzékenyítése, a környezettudatos magatartás kialakítása. Ennek érdekében megkezdtük az előkészületeket az Ökoiskolai cím megszerzésére, amelyhez reményeink szerint sikeres pályázatot nyújtunk be február 21-ig.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support